15 Ağustos 2012 Çarşamba

GÜVE mi KELEBEK mi?

Efes harabelerini gezerken önümüzden hızla uçan kelebeğe bakarak " Bu kelebeği evimize götürüp evimizin evcil hayvanı yapsak olmaz mı?" diye sormuştu. Kelebekler çok ilgisini çekiyor du. Belki  "Hep Beraber Olmak Güzel " kitabıyla başlamıştı bu sevgisi.


Camın önünde güneşten kaçmaya çalışan bir Güve. Kuzey Tan bağırıyor. "Anne koş Kelebek gelmiş evimize" Koştum. Baktım bir güve...

"Oğlum o bir güve" dedim.

Kuzey Tan anlam veremeden Kelebeğine!! baktı ve

" Ama bak Düve değil anne (galiba deve anladı) kanatları var"

Bilimsel öğreten anne başı dik, sesi olgun başladı çok bilmişliğe

" Oğlum o kelebeğe benziyor ama bir kelebek değil. Biz ona Güve diyoruz. Mesala Güveler kahverengidir, kelebekler renklidir. Kelebeklerin anteni büyük kıvrıktır. Güvelerinki ince dir...."

Gaza gelmiş Güve derken sanki iğrenç birşeyden bahseder gibi, Kelebek derken gürleyerek konuşuyordum. Bilimsel açıklamayı arttıracaktım ki....

" Kahverengidir belki rengi anne" dedi ve ben lafı yemiş olarak sustum. Sonra gözlerini büyüttü Güveye bakıp Pardon kelebeğe "Anteni de büyür" dedi ve son nokta atışınıda yaptı.

Öğrenin bacılar, babalar O bir Güve değil O bir Kelebek ...

Kahverengi de bir renktir, Anteni de büyür...........

Kimi zaman güve dediğiniz Kelebek çıkabiliyor, kimi zaman da kelebek diye sevdiğiniz Güve oluveriyor  ama bizim onu nasıl gördüğümüzde, beklentilerimizde önemli. Keşke evcil hayvanımız olsan sen ....

Öğreten Kuzey Tan yine annesine birşey öğretti.


Not: Bu pazartesi günü sokakta gördüğümüz kelebeği dikildik seyrettik, Arabadan korkup kaçmasaydı daha çok izleseydik....




NOT:
"Hep Beraber Olmak Güzel "Konusu: Bazen Arkadaşlarına yardım edebilmek için yapmayı çok sevdiği şeylerden vazgeçmesi gerekebileceğini,yeni bir arkadaşla yaptığı kalenin, tek başına yaptığı kumdan bir kaleden çok daha büyük ve sağlam olacağını anlatıyor....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder