28 Kasım 2015 Cumartesi

MENDİLİNİZİ HAZIRLAYIN........


Oğlunuz eve gelse ve "Yarın için mendilini hazırla anne" demiş olsa aklınızdan neler geçer.....

DÜN:
Yarın okulda veli toplantısı vardı.

Bir gün önce kapı önünde ayaküstü mutlu bir yüz ile masum boyun ve dudak bükülmüş "Sizi özledim, seninle vakit geçirmek istiyorum" dediğinde niyeti anlayıp; backhand vuruş ile "tamam, babayı yollarız oğlum" dediğim de " ben ikinizi de özledim , aile saati yapmak istiyorum evde annecim" diyerek maçı berabere bitirmiştik.

Akşam ben mutfakta,  eve geldiğinin 5. dakikasında bilmiş bilmiş "Yarın için mendilini hazırla anne" dediğinde donup kaldım ve aklımdan yüzlerce senaryo geçti. Gerçekten yüzlerce. Kendime gelip
"Mutluluktan ağlayabilirim değil mi oğlum"
"Yooo, her şeye hazırlıklı olman gerekli"

Daha 7 yaşında ve hayatındaki 3. veli toplantısına mendil alıp gitmemi ve her şeye hazırlıklı olmamı istiyor. "Bu gece uzun olacak besbelliiiii" kabuslar sorularla uyuyacağım. Öğretmenimize hemen mesaj atıp, yarın başımıza gelecekleri hemen öğrensek mi? Yok yok olur mu öyle bir şey, bekle ve gör. Çocuktan da çaktırmadan bilgi alayım.

"Kuzey yarın sence öğretmenlerin bize senin için neler diyebilirler? Mesela çok hızlı koşuyor, çok yardımsever, yemeğini silip süpürüyor....... Neler duyarız sence?"

"Mendilini hazırla anne, her şeye hazırlıklı olmalısın"

Gerilim filmi gibisin oğlum. 7 yaşında çocuğun veli toplantısında nelere hazırlıklı olmalıyım? Nasıl hazırlanılır? Yarın toplantı dönüşü ne halde olurum...........


RIN RIN , RIN RIN

 BUGÜN:

Mendilimi cidden hazırladım. Gösterdim. "2 mendil yeterli olur mu Kuzey?" Biraz burnunu yamultup "Yeterli olur" dedi.

Yaşasın düşündüğümden daha az gözyaşı olacak demek ki.

Toplantı süresince hiç ağlanacak , üzülecek bir şey olmadı. Belki oldu da, çocuk beni daha kötüye hazırlayıp bu söylenenlere "bunlarda dert mi canım" moduna mı soktu. Hatta bir ara mutluluktan ağlayacak gibi de oldum.

Geçen seneye göre daha güzeldi. Öğretmenler anlaşmış gibi "velilere kötü bir şey söylememe" isteğindeydi gibi.  Bizim çocuk biraz durulmuş, öğretmenler biraz bu hareketli taya alışmış devam ediyorlar da olabilir tabi ki.

EVDE:

Kapıdan girdim, yerde oturuyor gözleri yalvarır gibi yüzüme bakıyor. Cebimden mendili çıkardım ve "bak halen 2 mendilim var" dedim. Gözünde mutluluk, yüzünde bir tebessüm.

Tekrar sordum "Sence ne dediler?"

"Kuzey yerinde oturmuyor; Kuzey yemek yerken yerinde oturmuyor kesin demişlerdir " dedi ve Yaptığının tam farkında.  İç ses : Hayır, bunları evde de alasını yapıyorsun neden mendile ihtiyacım olsun .

Yapılan tavsiyeler, düzenlemeleri için akşam saatleri bekliyorum:))

Not: Bu okulda bizim bilmediğimiz başka ne yapıyor da bu kadar endişe etti ki diye kendimi düşünmeden alı koyamıyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder