18 Aralık 2015 Cuma

POPÜler


"Olmasa da olur, olmasa da olur" diye arada oğlumla birbirimize Darüşşafaka'nın bize hatırladığı melodiyi söylüyoruz.

Etrafımdakiler, bazen ben de , bazen en yakınımda ki de  "Olmasa da olur" unutup her şey olsun diye bakıyoruz. Özellikle anneler babalar çocukları için bu konuyu her şey olsun eksik kalmasın diye daha da dolduruyor. Biz yapmıyor muyuz ? Yapıyoruz , hem de oyuncak, özellikle lego konusunda abartıyoruz. Bu yüzden bu yazı, eleştiri yazısı değil , bir öz-eleştiri ve ileri de oğlum "o çok istediğim bla bla bla alınmadı" karşı, belki ufak bir savunma.

Bana çocukluğumdan alınmayan bir şeyler hep vardı. Belki ben de çok şeyler istedim ama bazısı içimde yer etti. Bazı o anları, üzüntümü  tüm sahne olarak hatırlıyorum .

Öncelikle teleskop. Neden 5 yaşında bir kıza teleskop almazsınız ki:) Evet ev hanımı anne, işçi bir baba, evde 3 çocuk, sarı lüleli kız sizden teleskop istedi almadınız. Hayır neden ki? Ben de 9 yaşlarında gözlük mercekleri ile denedim. Su borusunu da bulamamıştım ama olmadı zaten:((

Sonra neden piyano almadınız bana. Piyano da çok istemiştim. Masanın kenarında piyano çalar gibi yapardım.:)) Küçükken bir sabah uyanıp , rüyamda gördüğüm piyanoyu salonda bakıp göremeyince ne kadar üzüldüğümü hatırlıyorum.  Hayır sonra koca kız olunca , elim kadar minik pempe piyano dediğim oyuncak ile yıllarca oynamıştım.

Bana alınmadığı için hatırladığım,3. eşya çok küçük ve gereksiz bir şey. Hatta şu anda bile böyle bir şeyi neden istediğimi , kıskançlıktan başka bir şeye yoramıyorum.  He-Man kılıcı. Evet artık 10 yaşında bir kız çocuğu. Neden annesine He-Man kılıcı kardeşine alınıp ona alınmadığı için ağlar. Belki savunma amaçlı istedim.....

Bunlar olmasa da olur, olsa da ne kadar devam ederdi. Piyano alınsa ama ders alacak durumda olmadık. Sonra babamın hastalığı, hastane ile uğraştı annem. Hayır ders alsam 2 yıl sonra Istanbul' da küçük bir şehire taşınmak zorunda kalınca piyanoyu kamyona yükletir miydi annem. Teleskop alınsa 1980 sonrası  balkonda başıma bir şey gelmeden  teleskopla ne izleyebilirdim ki yıldızları....Aslında alsalardı o He-Man kılıcı, dünyanın düzeni değişirdi:))

Geleyim asıl konuya; POPÜlerlik . Popüler olana sahip olma isteği. Bilmem psikolojide ne derler ne yaparlar ama....

POPÜler olan kitabı almak için kendini paralamalar , almak için yarışmalar, alınca yaşanan mutluluklar, alamayınca yaşanılan üzüntüler. Şuan da 2 gün içinde okunmazsa dünyanın sonu gelecekte formül o kitapta , kaçırırsak hoopp yok olacağız çabası. POPÜler olan yeni telefonu alma çabaları, üretiminden 2 ay sonra alamazsan ne olur? "Off satışa cıktı halen alamadım" "hey yeni telefonum" düşünceleri. Tamam telefonun var haydi dünya da barışı sağla,.....Oğlum; arkadaşlarında telefon olsa da, senin daha sonra sadece ihtiyaç için olacağın için sahip olacağını şimdiden bildiririm. (asla asla deme anne) Arkadaşlarımda var diye de X marka, Y model şeyler isteme hele hiç ağlama.

Hashtag "#" lere katılama yarışı. Hooooppp #kafanısolacevir, #amudakalk #tbt #akşamyemeğim . Evet paylaşmak güzeldir. Bu blogda aslında bir POPÜlerlikten türedi. Ama esir olmak olmamalı. Popülerliğe. # yapmazsam eksik kalırım düşüncesinde çoğu genç insan. Bizim çoğumuz yaş gereği buna tam bağlanamadık belki ama evet böyle bir şey var # yaşıyorlar hayatı. Oğlum; Popülerliğe uyup seni bu bloglar ve instagramım ile paylaştığım için özür dilerim.Hiç bloğun POPÜler olsun diye çabalamadım. Sana anı, duygularıma pencere olsun tüm isteğim.

POPÜlerlikte biz ebeveynlerde çoğunlukla çocuk üzerinde dönüyor. Çocuğum şu sınava girsin , bu kursa gitsin. Bunların hepsini bir şey kaçırırsa çocuğum, ya geri kalırsa, ya çocuğum için hata yaparsam endişesi ile yaptığımızı düşünüyorum. Şuan en POPÜler bir sınav için ben de günlerce "neden bu sınava girmeli " "kazansa ne olur" "kazanmasa ne olur" "herkes bir şey biliyor da, ben mi bir şey kaçırıyorum" soruları sordum. Sınava gönderene , göndermeyene çılgınca sorularım ile  "Belki ileri de pişman olur muyum", "oğlumun kader yolunda önemli bir dönemeci atlamış olabilir miyim"  endişelerimden kurtulmaya çalışarak  (zaten anladım ki çoğu kişi de bu soruların yanıtını bilmiyor, haydi cumburlop) biz hayır dedik.

Kurslar konusunda da büyüdükçe  becerisine göre ekleyebiliriz diye düşünmüştüm. Arada müziğe olan sevgisinden soruyorum , müzik aleti çalmak ister misin diye ama halen müzik konusunda adım atmak istemiyor. Ben Popülerlik düşüncesi ile belki de geç mi kalıyoruz diyorum. Oğlum; arada beni bu POPÜlerlikten senin özel isteklerin olduğunu da hatırlatarak durdurduğun için teşekkürler.

POPÜler diziler, filmler. "bla bla bla dizisini izlemedin mi? aaaa kaçırdın hayatım" "blala blaa filmini sinemada. Kaçırma kaçırırsan yazık" Pardon!!!!. Tamam yarın öleceksem bugun izleyeyim de, zaten yarın öleceksem bana ne katar. Hayatımın bir döneminde belki daha anlamlı olacak bir zamanda izleyeceğim. Oğlum;seni o arkadaşlarının çok izlediği, hatta okulda konuştuğu çizgi filmden uzak tuttuğum için özür dilerim.  2-3 tane daha az kavgalı çizgi film izlemen seni olimyatlara gitmene engel olmaz. Senin izlediğin kız arkadaşının izlemediği o Lego çizgi filmi için arkadaşın ile dalga geçmen konusu hakkında sana kızdığım için de üzgünüm ama bu davranışın bir daha olmaması gerekli. POPÜler olanı yapmayan ile dalga geçilmez.

Yukarıda ki kız çocuğu gibi, bazen biz de Popülerlik kurbanı oluyorduk. Üniversite yıllarında POPÜler olanla savaşmak daha zor oluyordu. Bu arkadaşlar dışında, konu komşu, akrabalar tanıdıklar  arasında da çok olmuştu benim için. "Bilmem ne teyzenin kızı , şunu bunu almış. Şunu bunu yapmış. Sen de yapsana" evet bu sahne de POPÜlerlik kurbanı olarak yer alıyorduk. Ben üniversite de para kazanmak için cumartesi , pazar özel derslere koşarken, yaşıtımın gittiği Fransızca kursuna, yurtdışı dil kursuna, kültürel geziye gitmediğim için eleştirilmiştim.  Halen o "konseyin" yanıtını vermememin düşüncesindeyim.  "ver parayı yarın gideyim"  Bazen POPÜler olan doğru olan olsa da ortam şartlar yapmanızı engeller ve siz de Popülerliğe karşı durusunuz. (ay yoksa bu yazı da bunu mu yapıyorum ben)



İleride bu yazıya dönem dönem eklemeler yapacağım , benim esir olduğum POPÜlerlik veya dikkatimi çeken POPÜlerlikler . Oğlum;  sen de ona göre 2 kere düşünürsün , Olmasa da olur dersin