11 Şubat 2022 Cuma

Kabak Yemeği Sever misin?

Kabak yemeğini çok severim. 

Peki Sen hiç kabak yemeğini ağlayarak yedin mi? Bir yuvarlak masa etrafında 3 kisi için tabak koymuştum. Kabaklar aşırı muntazam küp küp kesilmiş , sarımsaklı ve dereotluydu. 

İsa’nın son yemeği gibi bir tablo vardı masada. Sessizce ağlayarak yedik o son yemeği. Kabak yemeğini ben çok severim ama daha önce böyle sever miydim, yoksa o gün tüm hücrelerime işlercesine yerken mi sevdim bilemiyorum. 


Bana artık eşyaları toplamalısın dediler. Gitmeden önce bu işi de halletmeliydim. Eşya nasıl toplanır? O esyalar ne yapılır veya bilmiyorum giden ardından toplanan neydi? 


Benden galiba doğumumu, bebekligimi, çocukluğumu ve gençliğimi toplamamı istiyorlardı. Peki nereye konulur bu benlik geçmişim. 


Belki beni Kuzen ile eve  yollarlarken bir toplama değilde bir vedalaşma yapmamı istiyorlardı. 

Şuan hiç hatırlamıyorum eşya topladım  mı dağıttım mı , ne yaptım? Tek hatırladığım o kabak yemeği. 


Dolabi açtım ve annemin son yaptığı kabak yemeğini gördüm. Ne olacaktı bu yemek? 

İşte o yemek icin sofrayı  kurduk ve oturduk ve ağlayarak yavaş  yavaş  yedik. 


O reklamlarda  gördüğünüz “anne eli değmiş“  yemeklerden ve benim için anne elinden son menümüzdü. Annemin elleriyle muntazam keserek hazırladığı bir yemek. Annemin bize bıraktığı bir kabak yemeğiydi. Bir not bile bırakamamıştı , bir veda , bir güzel söz ama bir yemek bırakmıştı dolaba. 

Yemeğimizi sessizce ağlayarak tüm  hucrelerimizle yedik . O günden tek hatırladığım bu. 

Bir de kapıdan çıkarken resmen biten bir çocukluk. Annen de öldüyse sen artık çocuk degilsindir . 

Nereden mi geldi aklıma ? Sadece 24 sene sonra akşam yemeğinde yedigim kabak yemeğinde çıktı mevzu karşıma…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder