19 Kasım 2011 Cumartesi

KORKUYORUM ANNE!!

2.5 yaşı ile korkular başlamıştı. Nereden öğrendi yoksa içindemiydi derken. "canavar var" demeye başlamıştı. Cizgi filmleri şuçlarken, 3 yaşında "hayalet"i de öğrenmiş ve onu da kattı korkularına. OOOHH HERŞEY HAZIR.



SEVİNİN SEVİNİN aslında oğlum korkmuyor.

Nasıl derseniz benim çok küçük yaşlarda farkettiğim "üstüne yürü" anlayışımı öğretmeye çalıştık ve başarılıyız şimdilik.

Tabiki birinci basamak korkularla çoçugu buyutmemek. İğneci teyze,cuvalcı, eskici,..vb verilme tehditi ile büyümüyordu yeni nesil. Ben 3 yaşındayken evimizden çok uzakta görülen bir kulubede billur tuz un kahramanı  külhan bey i yaşıyor diye çok korkar. öğle uykularını o külhanbeyi zoruyla uyurdum ve bunu çok iyi hatırlıyorum. o kulubenin camdan görünüşünüde hiç unutmam. Korkutan büyükanneye de teşekkürler.

İkinci olarak ve asıl yaptığımız AÇIKLAMAK ve GÖSTERMEK. "canavar" dedi canavarı nerede  gördüğünü sorup, elini tutup canavar olduğu dediği yere götürüp gösterip nedenini açıklıyorum. "Hayır o bir gölge" "o bir ışık oyunu" "o bir ışık dansı" ...Asla umursamazca söylenen "kedidir kedi" anlayışını yapmıyoruz. Hemen ciddiyetle yaklaşıyoruz.

Geçen gün yatakodasında cama kalorifer üstüne askıyla astığım montu görmüş (vallahi ben görünce de irkildim) odasına girmiş yere oturmuş. "anne gelir misin? odanda bir hayalet var" dedi. "gerçekten mi? Benim bildiğim hayalet yoktur oğlum. Gel elimi tut beraber araştıralım birşeyi mi benzettin?" gittik ışığı yaktık gördük.çok güldü çok sevindi.

İşte bunların sonucunda gece yatınca, tamamiyle ışığı kapalı olduğundan dışarıdan süzülen gecenin ışığının, araba ışıklarının oyununu bir oyun gibi seyrediyor ve "anne bak sangi bir ejdeyha" "aynı lopar a benziyor" "anne ışık tren gibi" "oo çok komik biy gölge köpeeee" diye kendini telkin ediyor.

Hey hem korku gitti hem müthiş hayalgücü geldi. Zaten korkularda hayalgücümüzün oyunu değil miydi? ....

Korkularının üstüne giderek korkularını yenme, hayalgücünü çeşitleme dışında çok güzel şeylerde kazanacağına eminim oğluşum. Düşününce örnek olarak en korktuğum hocaya gidip konuşup yanında araştırma öğrencisi olarak çalışıp, staj yapıp sonrada master yapıp çok güzel bir bölümde  ailem gibi olan hocalar, arkadaşlar tanımış  ve en önemlisi bir abla kazanmıştım.

Sen de korkularınla yüzleş ve üstüne git. Şimdilik süper gidiyorsun.

2 yorum:

  1. güzel bir çocuk yetiştiriyorsun fatoş, hep bayıldım tarzına..yine söylüyorum, sen eğlenceli bir annesin:) özledim kuzey'i mi ..öperim çokça

    YanıtlaSil
  2. hepimiz güzel çocuklar yetiştiriyoruz:)))
    teşekkürler. Biz de sizleri öperiz.

    YanıtlaSil