20 Kasım 2012 Salı

BİR ZAMAN MAKİNEM OLSA??

Bir zaman makinem olsa, alsam sizi çokk çokk uzak zamanlara atsam NE YAPARSIN BU DÜNYA için? NE KATARSIN DÜNYA ya.

bu soru benim yıllar önce sorduğum hatta arkadaş ortamlarında " bu kız fena içmiş" " Kafayı sıyırdın dedikleri" bir sorudur.(başka sorularda var:)))

Sizi alıyorum MÖ 3000 li yıllara taşıyorum. Hiç birşey yok sadece siz varsınız. Neler yapabilirsiniz? Dünyaya neler katarsınız.

"Ben makine mühendisiyim araba yaparım deyip daha çeliğin bulunmadığını düşünüp yıkılan; at arabasının yapıldığını öğrenip üzülen olmayın."

"Ben dr um tedavi ederim diyen teşhis aletlerinin ve eczane olmadığı tüm ilaçların o zamanki doğadaki form ve dozlarını bilip bilmediğini sorduğumuzada üzüldüğünü."

"Ben elektrik ve elektronik mühendisiğim diyen arkadaşa GİT sonra gel dediğimizi"

" Ben matematik öğretmeniyim neler öğretirim onlara değinde "eee ne yapsın integrali türevi" ihtiyaçlarını karşılayacak kadar da matematikleri var zaten dediğimizi"

hatırlatırım.

Amaç: Bir şeyi başından sonuna, temelden tavana kadar yapıp koyabiliyor musunuz? Bir tarlayı ekeceksiniz o tohumu tanıyor musunuz? nerede bulunur biliyor musuz? O dönemde olup olmadığını biliyor musunuz? Tarlayı toprağı tanıyor musunuz? Onu hazırlayacağınız tüm ekipmanları imal edebilir misiniz? fırını yapıp ekmeği pişirip sofraya koyabiliyor musunuz?  İŞTE sorunun amaçı bu.

.. aleti icat ederim derseniz. Madencilik deneyimizden başlayacağım haberiniz olsun.

Oturup yazarım herşeyi demeyin onu Nostradamus da yapmış:))

OĞUL a NOT: En az birşeyi başından sonuna kadar nasıl yapıldığını çok iyi öğren ve dünyaya birşey kat ve bir ekip olamayı her insanın senin hayatında bir emeği olduğunu unutma.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder